UCHWAŁA Nr XXIV/165/16
RADY MIEJSKIEJ W PODDĘBICACH
z dnia 25 kwietnia 2016 r.
zmieniająca uchwałę Nr XXII/143/16 Rady Miejskiej w Poddębicach z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Poddębice dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie gminy Poddębice przez inne niż Gmina Poddębice osoby prawne lub fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446), art. 80 ust. 4 i art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2150, z 2016 r. poz. 35, poz. 64, poz. 195) oraz art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015 r. poz. 238, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150, z 2016 r. poz. 195) – uchwala się, co następuje:
§1. W uchwale Nr XXII/143/16 Rady Miejskiej w Poddębicach z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Poddębice dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych na terenie gminy Poddębice przez inne niż Gmina Poddębice osoby prawne lub fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2016 roku poz. 1159) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 5 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku zmiany wysokości wydatków bieżących, o których mowa w § 2 i § 3 uchwały będących podstawą naliczania dotacji, ulegają również zmianie kwoty dotacji należnej podmiotom, którym dotację ustala się według tych wydatków.”
”2) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszej uchwały;
3) załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;
4) załącznik nr 4 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Poddębic.
§3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/165/16
Rady Miejskiej w Poddębicach
z dnia 25 kwietnia 2016 r.
……………………………..
(pieczęć organu prowadzącego – osoby
prawnej lub imię i nazwisko osoby fizycznej
Termin złożenia do 10 dnia
każdego miesiąca
Burmistrz Poddębic
Informacja miesięczna o aktualnej liczbie uczniów
według stanu na pierwszy dzień miesiąca …………… 20…. roku
I. DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM
Wnioskodawca: Osoba prawna □ Osoba fizyczna □
Nazwa osoby prawnej/ imię i nazwisko osoby fizycznej:
| Imię i nazwisko/ Pełna nazwa: | Adres: |
II. DANE O SZKOLE/PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
Dane podmiotu dotowanego:
| Nazwa podmiotu dotowanego: | |
| Adres szkoły/placówki: | |
| Typ i rodzaj szkoły/placówki | |
| Tel. kontaktowy | |
Rachunek bankowy właściwy do przekazania należnej dotacji
| Nazwa i adres banku | Nr rachunku bankowego |
III. DANE O AKTUALNEJ LICZBIE UCZNIÓW
1. w przedszkolu/ innej formie wychowania przedszkolnego:
| liczba osób |
w tym aktualna liczba uczniów niepełnosprawnych, z podaniem odrębnych rodzajów niepełnosprawności i liczby dzieci z taką niepełnosprawnością (na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego):
| liczba osób | rodzaj niepełnosprawności |
w tym aktualna liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju (na podstawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka):
| liczba osób |
2. w szkołach,
| liczba osób |
w tym aktualna liczba uczniów niepełnosprawnych, z podaniem odrębnych rodzajów niepełnosprawności i liczby dzieci z taką niepełnosprawnością (na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego):
| liczba osób | rodzaj niepełnosprawności |
w tym aktualna liczba uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju (na podstawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka):
| liczba osób |
w tym liczba uczniów klas pierwszych, drugich i trzecich w szkołach podstawowych:
| Klasa | Liczba uczniów |
| I | |
| II | |
| III |
3. Liczba uczniów, którzy przybyli lub ubyli ze szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub placówki w miesiącu ubiegłym - po pierwszym dniu tego miesiąca.
| liczba osób, które przybyły do placówki | Imię i nazwisko ucznia | Liczba osób, które ubyły z placówki | Imię i nazwisko ucznia |
4. Liczba uczniów publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz uczniów oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zamieszkujących na terenie innych gmin.
| Lp. | Imię i nazwisko ucznia | Data urodzenia ucznia | Nazwa gminy, na terenie której uczeń zamieszkuje |
5. Aktualna na miesiąc …......................... lista uczniów:
| Lp. | Imię i nazwisko ucznia | Data urodzenia ucznia | Nazwa gminy, na terenie której uczeń zamieszkuje |
| ……………………………........… | …………………………......... |
| (miejscowość, data) | (pieczątka imienna i czytelny podpis osoby fizycznej lub przedstawiciela osoby prawnej prowadzącej dotowaną jednostkę) |
ZAŁĄCZNIK Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/165/16
Rady Miejskiej w Poddębicach
z dnia 25 kwietnia 2016 r.
……………………………..
(pieczątka osoby prawnej lub imię i nazwisko
osoby fizycznej - prowadzących dotowany podmiot)
Przekazać w terminie:
do 15 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu,
w którym nastąpiło przekazanie dotacji
Burmistrz Poddębic
Rozliczenie miesięczne dotacji oświatowej otrzymanej z budżetu Gminy Poddębice
1. Rozliczenie za miesiąc ….....................20... r
2. Dane podmiotu dotowanego:
| Nazwa podmiotu dotowanego: | Adres: |
3. Dane o osobie prowadzącej podmiot dotowany:
| Imię i nazwisko/ Pełna nazwa: | Adres: | |
| Telefon kontaktowy: | ||
| E-mail: | ||
4. Kwota dotacji otrzymana w miesiącu, którego dotyczy rozliczenie:
| Kwota otrzymanej dotacji: |
5. Faktyczna liczba uczniów dotowanej szkoły, przedszkola, innej formy przedszkolnej lub placówki:
| Miesiąc | Liczba ogółem | w tym | |
| Liczba uczniów niepełnosprawnych | Liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju | ||
6. Faktyczna liczba uczniów przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego spoza terenu gminy Poddębice.
| Miesiąc | Liczba ogółem | w tym liczba i nazwa gminy, na terenie której uczeń zamieszkuje |
7. Zestawienie wydatków dotowanej jednostki sfinansowanych z dotacji:
| Lp. | Rodzaj wydatku | Kwota wydatku |
| 1. | Wynagrodzenia pracowników | |
| 2. | Pochodne od wynagrodzeń | |
| 3. | Zakup materiałów i wyposażenia | |
| 4. | Wydatki eksploatacyjne | |
| 5. | Zakup usług | |
| 6. | Pozostałe wydatki bieżące – wymienić, jakie: | |
| 7. | Zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty | |
| 8. | Inne rodzaje (podać jakie) | |
| RAZEM: | ||
| ……………………………........… | ……………………………........… |
| Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdania | (pieczątka imienna i czytelny podpis osoby fizycznej lub osoby reprezentującej osobę prawną – organu prowadzącego) |
W przypadku prowadzenia kilku typów szkół/placówek rozliczenie należy wypełnić dla każdej jednostki osobno.
8. Adnotacje urzędowe (zatwierdzenie poprawnie wypełnionego sprawozdania):
| ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... |
| Miejscowość, data |
podpis i pieczątka upoważnionego pracownika organu dotującego |
| ................................................................. | ................................................................. |
ZAŁĄCZNIK Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/165/16
Rady Miejskiej w Poddębicach
z dnia 25 kwietnia 2016 r.
……………………………..
(pieczątka osoby prawnej lub imię i nazwisko
osoby fizycznej - prowadzących dotowany podmiot)
Przekazać w terminie:
do 15 stycznia roku następnego
Burmistrz Poddębic
Roczne rozliczenie dotacji oświatowej otrzymanej z budżetu Gminy Poddębice
1. Rozliczenie za rok …....................
2. Dane podmiotu dotowanego:
| Nazwa podmiotu dotowanego: | Adres: |
3. Dane o osobie prowadzącej podmiot dotowany:
| Imię i nazwisko/ Pełna nazwa: | Adres: | |
| Telefon kontaktowy: | ||
| E-mail: | ||
4. Kwota dotacji:
| Otrzymana kwota dotacji: | ||
| Miesiąc | Kwota: | |
| Styczeń | ||
| Luty | ||
| Marzec | ||
| Kwiecień | ||
| Maj | ||
| Czerwiec | ||
| Lipiec | ||
| Sierpień | ||
| Wrzesień | ||
| Październik | ||
| Listopad | ||
| Grudzień | ||
| Ogółem kwota otrzymanej dotacji: | ||
| Wykorzystana kwota dotacji: | ||
5. Faktyczna liczba uczniów dotowanej szkoły, przedszkola, innej formy przedszkolnej lub placówki w okresie od początku roku do końca okresu rozliczeniowego (należy podać za każdy miesiąc osobno):
| Miesiąc | Liczba ogółem | w tym | |
| Liczba uczniów niepełnosprawnych | Liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju | ||
| Styczeń | |||
| Luty | |||
| Marzec | |||
| Kwiecień | |||
| Maj | |||
| Czerwiec | |||
| Lipiec | |||
| Sierpień | |||
| Wrzesień | |||
| Październik | |||
| Listopad | |||
| Grudzień | |||
6. Faktyczna liczba uczniów przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego spoza terenu gminy Poddębice.
| Miesiąc | Liczba ogółem |
w tym liczba i nazwa gminy, na terenie której uczeń zamieszkuje |
| Styczeń | ||
| Luty | ||
| Marzec | ||
| Kwiecień | ||
| Maj | ||
| Czerwiec | ||
| Lipiec | ||
| Sierpień | ||
| Wrzesień | ||
| Październik | ||
| Listopad | ||
| Grudzień |
7. Zestawienie wydatków dotowanej jednostki sfinansowanych z dotacji (narastająco od początku roku do końca okresu rozliczeniowego):
| Lp. | Rodzaj wydatku | Kwota wydatku |
| 1. | Wynagrodzenia pracowników | |
| 2. | Pochodne od wynagrodzeń | |
| 3. | Zakup materiałów i wyposażenia | |
| 4. | Wydatki eksploatacyjne | |
| 5. | Zakup usług | |
| 6. | Pozostałe wydatki bieżące – wymienić, jakie: | |
| 7. | Zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty | |
| 8. | Inne rodzaje (podać jakie) | |
| RAZEM: | ||
| ……………………………........… | ……………………………........… |
| Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdania | (pieczątka imienna i czytelny podpis osoby fizycznej lub osoby reprezentującej osobę prawną – organu prowadzącego) |
W przypadku prowadzenia kilku typów szkół/placówek rozliczenie należy wypełnić dla każdej jednostki osobno.
8. Adnotacje urzędowe (zatwierdzenie poprawnie wypełnionego sprawozdania):
| ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... |
| Miejscowość, data |
podpis i pieczątka upoważnionego pracownika organu dotującego |
| ................................................................. | ................................................................. |
